Jsme dodavatel energií s kuráží a charakterem

Na českém energetickém trhu se pohybujeme od roku 2013 a přiznejme si jednu věc. Není na něj příjemný pohled.

Dlouhé roky jsme působili jako spojovací článek mezi zákazníky a dodavateli energií, takže jsme měli možnost prohlédnout si všechny kličky, finty, šméčka a kouzla energetických firem pěkně zblízka.

Osm let jsme bojovali za práva našich zákazníků a pak jsme si jednoho dne řekli: DOST.

Pokud chceme pro své klienty opravdu zásadového, férového, cenově dostupného a pečujícího dodavatele energií, musíme takového prostě založit.

Jsme na vaší straně – Ondřej, Míša, Verča a Ondra

A z poradenské společnosti vznikl dodavatel energií, se kterým bychom sami rádi uzavřeli smlouvu. A možná i zašli na pivo :)

1 Jsme féroví a vždy na vaší straně

Naše smlouvy jsou zcela transparentní a dali bychom je podepsat vlastní rodině.

Naše ceny jsou dlouhodobě výhodné. Nesnižujeme na začátku uměle cenu, abychom vám to za dva roky osolili. S námi platíte vždy rozumné peníze.

Jsme tu pro vás, když budete potřebovat pomoc v boji s nekalými praktikami některých společností.

2 Nemusíte se o nic starat

Díky unikátnímu IT systému a odladěným procesům vám poskytneme perfektní servis.

Protože jsou naše podmínky dlouhodobě výhodné, nebude muset po několika letech hledat nového dodavatele a otázku energií budete moci pustit z hlavy.

Chcete k nám? Výpověď u stávajícího dodavatele a všechny další náležitosti vyřídíme za vás.

3 Jsme odborníci na energie

Dlouho jsme působili jako energetičtí poradci a známe snad všechny energetické společnosti na trhu.

Přišli jsme s platformou energetických soutěží.

Podílíme se na změně energetického zákona.

Energetiku vám vysvětlíme na blogu, v podcastu nebo ve FAQs.

4 Zakládáme si na ekologii

Neplýtváme materiály ani energiemi v našich kancelářích.

Veškerou agendu a komunikaci vedeme online.

Máme výhodnější podmínky pro všechny zákazníky, kteří také usilují o způsob života šetrný k životnímu prostředí.

Co o nás řekli naši zákazníci

1/5

Moje stará maminka (*1937) se nechala ke změně dodavatele přesvědčit podomním prodejcem. Řekla mi to až poté, co měla zaplatit pokutu 24 000 Kč. Oslovil jsem Sforp, který spravuje energie pro naši společnost. Pan Doležal týž den přijel a začali jsme situaci řešit. Odhadl šance na zrušení dvou sankcí (každá za 12 000 Kč) na 75 %. Po zhruba dvou měsících byly obě smluvní pokuty stornovány.

V. Málek

Potřebovali jsme rychle připojit čističku odpadních vod. Do Sforp jsme zaslali podklady, které jsme měli k dispozici, a podepsali smlouvu a plnou moc. Ve Sforpu zjistili, co za dokumenty ještě chybí, podali za nás Žádost o připojení k distribuční soustavě a zařídili Smlouvu o připojení. Za 14 dnů od podpisu smlouvy se Sforp byly elektroměry namontovány.

Obec Herálec

Dlouhodobě pronajímám nemovitost a chtěl jsem, aby nájemníci platili své energie sami. Podepsali tedy smlouvu se novým dodavatelem, ale neustále se nedařilo moji smlouvu ukončit. Obrátil jsem se na Sforp. Řekli mi, jaké podklady potřebují, nájemníci zaslali smlouvu a do týdne po doložení dokumentů jsem znal termín, k jakému si nájemníci pojedou na sebe. Děkuji za trpělivost a nakonec bezproblémový převod.

V. Kalivoda, Praha 7

V zimě jsme potřebovali rychle připojit odběrné místo plynu. Se Sforp jsme podepsali smlouvu ve středu 9. prosince, plynoměr byl namontovaný už v pondělí 14. prosince. Se Sforp spolupracujeme od roku 2018 a jsme s nimi stále spokojeni.

Obec Lipnice nad Sázavou

Se Sforp jsem cca od roku 2016. Nejdříve mi radili a začátkem roku 2020 si mě vzali pod sebe. Tuto změnu jsem uvítala, protože firmě důvěřuji a vím, že jsou dobří. Začátkem roku přišel lockdown a já musela zavřít svoji restauraci. Zavolala jsem tedy do Sforpu, zda by mi snížili zálohy. Zeptali se mě, jakou mám představu, a na tu hned přistoupili. Jednou za měsíc jsem poslala fotku elektroměru a to bylo vše. Snížení záloh o 90 % mi velmi pomohlo. Jsem ráda u někoho, kdo rozumí mým potřebám.

M. Sabolová

Náš příběh

Na samém začátku byl Sforp studentský projekt s názvem Students for People upozorňující na problematičnost e-aukcí. Zákazníci do nich vstupují s vidinou výhodnějších cen, ale zpravidla by dosáhli lepších podmínek, kdyby se do výběru dodavatele pustili na vlastní pěst.

Jenže k tomu většině lidí chybí čas, znalost trhu i osobní zkušenost s jednotlivými společnostmi. Přesně tohle bylo na počátku posláním projektu Sforp – převzetí odpovědnosti za výběr dodavatele v rámci energetických soutěží.

Po osmi letech pořádání energetických soutěží a komunikací s většinou firem na českém trhu jsme nicméně dospěli k názoru, že chceme pro naše zákazníky něco víc. Protože i když jsme se pro ně snažili dělat maximum, stále jsme byli jen prostředníci mezi nimi a dodavateli. A po těch osmi letech nás už zkrátka přestalo bavit pořád dokola řešit ty samé problémy .

Například, že dodavatel není schopen nabídnout rozumnou cenu nebo ji náhle nesmyslně navýší. Že odpovědět na banální dotaz trvá některým dodavatelům třeba i měsíc. Že na vyžádaný rozpis záloh čekají zákazníci klidně i 14 dnů. Že se změní obchodní podmínky během smluvního období – samozřejmě v neprospěch zákazníka.

A tak jsme se s přibývajícím množstvím těchto nepříjemností rozhodli, že začneme svým zákazníkům dodávat energie přímo my. Že převezmeme zodpovědnost za veškerou zákaznickou péči, pružnost komunikace, ceny a celkovou kvalitu služeb.

Abychom  dokázali naplnit svou vizi super kvalitní energetické služby, rozhodli jsme se vyvíjet vlastní software, který nám umožní jednat s klienty jinak než 90 % dodavatelů na trhu. Dodavatelé, kteří si svůj vlastní systém nevyvíjejí, jsou nuceni platit a za každé zlepšení klientské péče horentní sumy a vývoj nebývá nejpružnější. My můžeme naopak okamžitě reagovat na feedback našich zákazníků a navíc do zákaznické aplikace promítnout veškeré své zkušenosti s energetickým trhem.

Víte, že…

  • … odpovědět na banální dotaz trvá některým dodavatelům třeba i měsíc.
  • … na vyžádaný rozpis záloh čekají zákazníci klidně i 14 dnů.
  • … dodavatelé běžně mění obchodní podmínky během smluvního období – samozřejmě v neprospěch zákazníka.
  • … převezmeme zodpovědnost za veškerou zákaznickou péči, pružnost komunikace, ceny a celkovou kvalitu služeb.

Jak to vidí Ondřej Doležal

„Rozhodnutí stát se dodavatelem bylo relativně rychlé. V roce 2018 jsem pochopil, že Sforp má dvě možnosti. Buď zákazníkům z řad domácností přiznáme, že už jim nemáme co nabídnout (pro firmy a obce energetické soutěže zajišťujeme dál) a měli by se o energie začít starat sami. Anebo se sami staneme dodavatelem, kterého nebudou muset každé 2 roky měnit, aby ušetřili stovku. Se kterým budou chtít zůstat pořád. 

Rozhodl jsem se pro druhou cestu a v únoru 2019 požádal ERÚ o udělení licence. V březnu jsem do budování nové energetické společnosti zapojil Katku a Marka, který se pustil do vývoje zákaznické aplikace. Během 9 měsíců vznikla první verze, do týmu přišel programátor Petr a po návratu z cest se k nám znovu připojil i Ondra Jaroš.

A najednou tu je březen 2021, máme licenci, spokojené zákazníky a klientský systém, který v mnoha ohledech převyšuje konkurenci

Hrozně si cením zákazníků, kteří s námi do toho na začátku šli. Bez jejich důvěry a dávky hrdinství, obzvláště v roce 2013, bychom na trhu nebyli. Pokud jde o náš tým, pak speciální roli sehrál Ondra, se kterým jsme první rok a půl i bydleli. V práci jsme řešili provozní věci a večer v obýváku zase strategii.

Pracovali jsme i 16 hodin denně, ale bylo to takovou pohodovou formou. Přes den hard work a odpoledne filozofické plánování. Tak vlastně fungujeme dodnes, jen to hard se změnilo na medium."

Přes den hard work a odpoledne filozofické plánování. Tak vlastně fungujeme dodnes, jen to hard se změnilo na medium :-)

Jak to vidí Ondřej Jaroš

„Ke Sforp jsem se dostal už při studiu na vysoké škole – Ondra Doležal byl můj spolužák. V té době Sforp ještě nebyl dodavatelem energií, ale začínající poradenskou společností , která dělala jednu věc zásadně jinak – neplatili nás dodavatelé energií, jako tomu je u energetických poradců běžně ve zvyku, ale naši zákazníci.

Díky tomu jsme mohli pro naše klienty pořádat objektivní výběrová řízení a s dodavateli vyjednávat až na kost – nejen o cenách, ale i férových obchodních podmínkách. To je bohužel něco, co lidé často podceňují.  

S vidinou nejlevnější energie na trhu pak podepíšou smlouvu fixovanou až na 10 let , u níž jim dodavatel záhy cenu navýší, takže vysněná úspora se rozplyne jak pára nad chladicí věží elektrárny. Přeměna z poradenské společnosti na dodavatele už byla jenom logické vyústění naší činnosti.

Obchodní podmínky jsme napsali takové, které bychom sami podepsali. Neomezujeme výpovědní lhůty – klienti jsou u nás, protože chtějí, ne protože musí . Ceny máme dlouhodobě fér. Neobvoláváme celé Zlaté stránky ani nezvoníme na zvonky. Věříme, že dodavatel energií, který se ke svým zákazníkům chová fér, si svoje místo na trhu vždycky najde.”

Neomezujeme výpovědní lhůty – klienti jsou u nás, protože chtějí, ne protože musí. A ceny máme dlouhodobě fér.

Pracujeme na změně energetického zákona

Aktuálně s týmem předsedy senátu Milošem Vystrčilem připravujeme úpravy energetického zákona tak, aby umožnil lépe se vypořádat s nešvary českého energetického rybníčku. Hlavní věci, které v zákoně řešíme:

  • problematika sankcí a smluvních pokut
  • proč je důležité sdělovat termíny
  • problematika minimálních a maximálních výpovědních lhůt
  • zalepení děr v zákoně
  • účinná obrana proti energošmejdům

Sforp systematicky bojuje za férový energetický trh a práva zákazníků. Využíváme k tomu veškerých svých zkušeností, odborných znalostí i kontaktů. A naše snažení přináší ovoce.

Věříme, že i díky této naší aktivitě se nám podaří domácí trh proměnit k lepšímu.

Držte nám palce!

Energetický informační servis

Nejlepší zákazník, je informovaný zákazník. A nejúčinnější obrana proti energo-šmejdům je dostatečná orientace v problematice.

Proto se všemi dostupnými cestami snažíme šířit energetickou osvětu a svým zákazníkům, ale i široké veřejnosti poskytujeme bohatý informační servis.

Volejte Po–Pá 8:00–16:00

728 167 727

Případně vám rádi zavoláme – stačí vyplnit kontaktní formulář.