Zavolejte nám:

+420 728 167 727

E-mail:

info@sforp.cz
přihlášení

Členská sekce:

Poradna - Co dělat když?

Zpět do poradny

Zrušení smluv

Navštívil mě podomní prodejce / uzavřel jsem něco po telefonu - Mám smlouvu s nějakým dodavatelem

Pokud Vás navštívil podomní prodejce a máte podepsanou smlouvu přímo s dodavatelem, je to nejlepší varianta toho, co se mohlo stát. Od smlouvy můžete odstoupit dle občanskýho zákoníku formulář ZDE, a to do 14 dnů od podpisu smlouvy. Pokud jste tuto lhůtu promeškali, máte možnost od smlouvy odstoupit dle energetického zákona §11a odst. 3, a to ještě do 14 dnů poté, co nový dodavatel začal dodávat formulář ZDE. Pokud jste ke smlouvě dostali dárky za 1 Kč, tak je možné ,že Vás dodavatel vyzve k nějaké platbě. Česká obchodní inspekce v tomto radí nic neplatit, celé stanovisko ČOI ze dne 18.7.2017 ZDE . Pokud je to možné, odstupte od smlouvy dle občanskýho zákoníku.

Navštívil mě podomní prodejce / uzavřel jsem něco po telefonu - Mám smlouvu / přihlášku k E-Aukci, Energetické soutěži.

Upřímně, asi nejste v dobré situaci. Podobných případů jsme již pár řešili (sankce od 2 500 Kč do 46 000Kč ) za odběrné místo. Pokud je to možné odstupte od smlouvy dle občanského zákoníku ve lhůtě 14 dnů od podpisu formulář ZDE. Moc se však neradujte, pokud máte ve smlouvě, že plnění nastává okamžikem podpisu či podobně, tak se na to odstoupení nevztahuje. Doporučujeme se obrátit na někoho kvalifikovaného, zpravidla ne dalšího podomního prodejce, který Vám slíbí cokoliv. PS: Energetický regulační úřad dosud nemá kompetence zprostředkovatele řešit, proto je zbytečné si chodit stěžovat na ERÚ.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer faucibus urna wisi tincidunt et. Phasellus at lacus congue elit quis In a adipiscing id vitae. Tellus nulla feugiat lacus nec aliquam tristique faucibus auctor odio sit. Eget fermentum in tellus aliquam tortor vitae ut egestas mollis tristique. Sociis Phasellus tempus at laoreet eget dolor urna tempor magna egestas.

Obrana proti sankcím

Dostal jsem sankci od původního dodavatele, když jsem odcházel

Zeptejte se obou dodavatelů na průběh změny dodavatele, zajímá Vás zejména jestli původní dodavatel podal u OTE, a.s. zamítnutí změny dodavatele. Pokud ano, požadujte po novém dodavateli Váš souhlas ke krokům vedoucím k vystavení sankce. Pokud jej nepředloží, požadujte úhradu sankce po něm. Pokud původní dodavatel zamítnutí změny dodavatele nepodal, požadujte storno sankce s odkazem na část prevence v občanském zákoníku. Předpokladem je, že nový dodavatel věděl, že sankci dostanete a vědomě učinil kroky vedoucí k Vašemu poškození. Pokud původní dodavatel změnu dodavatele nezamítl, přestože velmi jednoduše mohl, tak je za ni odpovědný viz § 2903 89/2012 sb.. Někteří dodavatelé mají Váš souhlas ve smlouvě nebo obchodních podmínkách. Pokud je to v obchodních podmínkách, odvolávejte se na nález ústavního soudu ze dne 11.11.2013 sp. zn. I. ÚS 3512/11 nález ZDE. Pokud jste VOP podepsali, odvolání na tento nález nemá smysl.

Dostal jsem sankci od původního dodavatele, když jsem podepsal E-aukci, Energetickou soutěž

Viz výše, najděte viníka. Chtějte odškodnění v plné výši. Pokud je pro Vás komplikované informace od dodavatelů získat, obraťte se na Energetický regulační úřad. Zpravidla Vám tyto informace dají na počkání.

Dostal jsem sankci od firmy, která mi nabízela E-aukci, Energetickou soutěž

Vyhledejte odborníka. Obraťte se na ČOI. Obracet se na Energetický regulační úřad nemá smysl, zprostředkovatelé nespadají do kompetencí Energetického regulačního úřadu.